zondag 18 september 2011

SittardPortrait eerste sessie

Net als Peter wil ik ook graag een impressie geven van de eerste Sittardportrait dag.
Het weer was zeker niet verkeerd en dat gaf ons in ieder geval goede moed, de mensen hebben goede zin en hoeven niet binnen te zitten.
De ontvangst bij V&D was heel goed, de eerste ruimte die ze ons aanboden was wat te klein voor ons doel, de bedrijfsleider anticipeerde hier op en zocht en vond een goed alternatief.
Allereerst bepaalden we waar we ons geïmproviseerde studiootje gingen opbouwen. Daarna werd het lichtplan gemaakt en getest, al met al hadden toch zo,n anderhalf uur voor nodig. Peter is daar heel bedreven in en weet benoemde licht problemen op te lossen.
Rond 12.00 uur konden we van start, met een goed verhaal probeerden we mensen te overtuigen van ons plan, sommige mensen zeiden direct ja, anderen hadden wat langer nodig.
Een groep jonge mannen zag ik twijfelen toen ik mijn verhaal afstak ze gaven te kennen niet mee te doen, de laatste woorden van mijn kant dat ze in het straatbeeld van Sittard hoorden en dus ook in Sittardportrait zette hun aan het denken. Na korte tijd stonden ze ineens achter mij en gingen mee naar onze geïmproviseerde studio.
Je krijgt ook leuke gesprekken met de te portretteren mensen en dat kan heel verrassend zijn.
De een komt uit Zeeland en de ander uit Armenie,  de een is weer opa en de ander zit nog op school en twijfelt over zijn studie richting ja en dat allemaal in Sittard.
Wanneer de 2de sessie gaat plaatsvinden zal hier in korte tijd te  lezen zijn

1 opmerking:

  1. Mooi initiatief met tot nu toe al mooie portretten. Daar zullen de deelnemers ook best blij mee zijn.
    Het valt mij trouwens opeens op dat jullie project Sittard-Portret heet, terwijl het vanwege het 80-jarig jubileum van de Fotokring Geleen gaat. Eindelijk één stad? :-)

    Ton Nolles

    BeantwoordenVerwijderen